Promocje
Liczydło biedronki
Liczydło biedronki
33,40 zł 28,20 zł
szt.
Moo Baa Baa Quack
Moo Baa Baa Quack
26,60 zł 19,90 zł
szt.
Hello Kitty 123
Hello Kitty 123
31,20 zł 26,60 zł
szt.
tablica edukacyjna matematyka/Monster Jam
tablica edukacyjna matematyka/Monster Jam
15,50 zł 10,80 zł
szt.
Pakiet 1 i 2 j.polski (etapy I-IV)
Pakiet 1 i 2 j.polski (etapy I-IV)
272,00 zł 245,00 zł
szt.
Matematyka Kropki Cyfry i Znaki Matematyczne
Matematyka Kropki Cyfry i Znaki Matematyczne
196,00 zł 176,00 zł
szt.
Pakiet 1 j.polski i Matematyka Kropki
Pakiet 1 j.polski i Matematyka Kropki
234,00 zł 214,00 zł
szt.
Pakiet 1 i 2 j.polski i Matematyka Kropki
Pakiet 1 i 2 j.polski i Matematyka Kropki
370,00 zł 325,00 zł
szt.
Pakiet 1 i 2 j.polski + Matematyka Kropki i Cyfry
Pakiet 1 i 2 j.polski + Matematyka Kropki i Cyfry
468,00 zł 398,00 zł
szt.
Blog o wczesnym nauczaniu
Przykłady wykorzystania kart

Czy muszę ściśle trzymać się metody G. Domana?
– przykłady wykorzystania kart do różnych gier i zabaw językowych.

 

Możesz uczyć dziecko czytać podczas Waszych ulubionych zabaw (może się zdarzyć, że do niektórych autorskich zabaw zajdzie potrzeba przygotowania kolejnych tabliczek – materiały dodatkowe):

Słowa na kartach opisują przedmioty z codziennego otoczenia, dlatego jeśli chcesz urozmaicić Maluszkowi zabawę w czytanie możesz pokazywać karty przy okazji wykonywanych wspólnie zajęć, np. porównać słowo z karty ze słowem z książeczki, podczas jedzenia zainteresować dziecko kartami dotyczącymi posiłków, analogicznie podczas kąpieli można pokazać słowa „woda”, „wanna”, „mydło”, itp.

 Ciekawym pomysłem jest również odgrywanie scenek z zapisanych na kartach zdań np.: „kura idzie”, „żaba skacze” czy „miś płacze”.

 

Zainteresowanie dziecka na pewno wzbudzi spontaniczna twórczość Mamy: słowa z kart możecie zaśpiewać, możecie tworzyć pierwsze rysunki (babcię z pewnością ucieszy jej portret) Prawdopodobne jest również, że Maluszek zechce podpisać karty lub uzupełnić je według własnego pomysłu.

 Dużo radości przysporzy Wam tworzenie własnych zdań z posiadanych kart np.:„mała biedronka” „zdejmuje” „skarpetki” czy „miś” „całuje” „suchy listek”.

 Dla starszych dzieci ciekawa może być odgrywanie skeczy lub gra w kalambury kartami ze słowami. Potrzebna będzie grupa 15–30 wycofanych pojedynczych słów, na przykład nazwy pokarmów, zwierząt lub przeciwieństwa. Dziecko po odczytaniu wyrazu z wylosowanej karty próbuje je przedstawić/narysować tak, by reszta graczy odgadła odczytany wyraz.

 Młodsze dzieci mogą zagrać w grę „dobierz pary”, w której pokazujemy mu rysunki np. ze zwierzętami lub częściami garderoby, a zadaniem dziecka jest wskazać odpowiednią tabliczkę, na której napisany jest pokazywany zwierzak, np. pies.

metoda Domana - Etapy

 Spróbujcie opisać zdjęcie z wakacji lub takie znalezione w czasopiśmie. Po prostu z całego poznanego zakresu słownictwa wybierzcie tabliczki z wyrazami ilustrującymi wydarzenia ze zdjęcia.

 Ułóżcie ciekawe przygody misia, bucików czy literek, np. Spotkały się literki na naradę żeby ustalić co będą robić w sobotę rano. Literki W, J, Z chciały narysować kwiatki na drzwiach do kuchni (tu pokazujemy odpowiednie karty z napisami: rysować, kwiatki, drzwi, kuchnia), literki K, M, A i D chciały leżeć w łóżku i czytać książeczki, (tu pokazujemy odpowiednie karty) itd.,

 Spróbujcie ułożyć własne historyjki o wyrazach np. „Wyraz gąbka pływał sobie pewnego dnia w jeziorze razem z kaczką, żabką i rybką.” (Każdy znany wyraz ilustrujemy odpowiednią tabliczką, czyli: idę, pływa, dzień, jezioro, kaczka, żaba, ryba). W dalszej części historii wyraz gąbka może się potknąć i zamienić w wyraz trąbka, itd.

 Ciekawą inspiracją będą na pewno zabawy i ćwiczenia z książeczek zadań dla dwu– trzy– i czterolatków, takie jak dobieranie wyrazów w pary, układaniu ich w grupy (np. przeciwieństwa, grupy przeznaczenia czyli jedzenie, ubranie, itp.), oraz wybieranie wyrazu na podstawie polecenia (np. „Wybierz wyraz określający to, co chciałbyś teraz zjeść.”, a dziecko z grupy ułożonych przed nim wyrazów wybiera np. „jabłko” – warto w nagrodę naprawdę poczęstować je jabłkiem.)

Wiele gier można zaadoptować do nauki czytania, w zależności od naszej inwencji twórczej i pomysłowości, a w miarę jak dziecko poznaje kolejne etapy nauki, w te same gry można grać używając dwuwyrazowych wyrażeń zamiast pojedynczych słów, a później prostych i rozbudowanych zdań.

Te sesje są ciekawym sposobem umożliwienia Twojemu dziecku wykazania się postępami w czytaniu, a Tobie pozwalają cieszyć się z jego osiągnięć. Jeśli i Tobie i dziecku okazje te się podobają, możecie je stosować, ale nigdy ich nie nadużywajcie. Jeżeli masz ochotę podnieść dwie karty i pozwolić twojemu dziecku wybrać jedną z nich, nie rób tego częściej niż raz w tygodniu. Te sesje mają być bardzo krótkie. Dawaj mu okazję do rozwiązania nie więcej niż jednego problemu na raz.

Niektóre dzieci kochają wybieranie słów, inne nie i będą robiły wszystko, aby zniechęcić nas nie odpowiadając wcale lub konsekwentnie wskazując niewłaściwe słowo. W każdym wypadku przesłanie jest jasne – zakończ to dziś.

w górę

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl